Wil je je bestelling retourneren?   Volg onze stappen

  • 1. Retour aanmelden, stuur een email naar info@zenajewellery.nl met het volgende: je bestelnummer en het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Geef aan welk product je wilt retourneren en geef de reden van je retour. Betaal de eventuele verzendkosten van het vervoerdersbedrijf en ontvang je retourlabel.

  • 2. Retour inpakken, verpak de artikelen die je wil retourneren in de originele verpakking. Artikelen kunnen alleen worden geretourneerd in ongedragen staat, in de originele verpakking en met de originele labels. Heb je het originele label verwijderd? Dan kun je het artikel niet meer retourneren. Let dus goed op wanneer je jouw bestelling uitpakt!

  • 3. Retour inleveren, breng het pakket naar een afgiftepunt. Retourzendingen per post zijn op eigen kosten.

  • 4. Terugbetaling retour, nadat we jouw retourzending hebben ontvangen, streven we ernaar om dit binnen 14 dagen te verwerken. Zodra jouw retourzending is uitgepakt en verwerkt, ontvang je een mail van ons. Bewaar het retourbewijs goed totdat de retourzending volledig is verwerkt en je de terugbetaling hebt ontvangen. Wanneer de retourzending is verwerkt, wordt het aankoopbedrag teruggestort.

Veelgestelde vragen over

Retourneren

  • Algemeen

    • Wat is de retourtermijn?

      Bij Zena Jewellery heb je 14 dagen de mogelijkheid om de bestelling te retourneren na ontvangst van het pakket. Zorg er wel voor dat je de items ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert en bewaar het retourbewijs goed, totdat we de retour volledig hebben verwerkt. Daarbij is het goed om te weten dat onder andere de Zena Jewellery giftcard niet geretourneerd kunnen worden. Wil je precies weten wat wel of juist niet geretourneerd mag worden? Dan verwijzen we je graag door naar onze klantenservice: info@zenajewellery.nl

    • Is het mogelijk om een item in te ruilen?

      Het is niet mogelijk om een item te ruilen. Wil je toch een andere maat of kleur? Dan kun je zelf een nieuwe bestelling plaatsen en het huidige item binnen 14 dagen, na ontvangst, naar ons retourneren. Houd er wel rekening mee dat eventuele kortingen komen te vervallen bij de nieuwe bestelling.

    • Ik heb de originele verpakking niet meer. Kan ik mijn items in een andere verpakking retourneren?

      Mocht je de originele verpakking van het pakket niet meer hebben, mogen de items ook in een andere doos of zak geretourneerd worden. Hierbij is het belangrijk dat de items goed worden verpakt en je jouw retour hebt aangemeld via de mail. Heb je het originele label verwijderd? Dan kun je het artikel niet meer retourneren. Let dus goed op wanneer je jouw bestelling uitpakt!

  • Kosten en terugbetaling

    • Zijn er kosten verbonden aan het retour sturen van mijn bestelling?

      Het is mogelijk om jouw pakket naar ons op te sturen, in dat geval betaal je de retourkosten direct in ons retourportaal: Retourneren vanuit Nederland kost €4,95. Retourneren vanuit andere landen kost €6,95

    • Binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt?

      Nadat we jouw retourzending hebben ontvangen, streven we ernaar om dit binnen 14 dagen te verwerken. Zodra jouw retourzending is uitgepakt en verwerkt, ontvang je een mail van ons. Bewaar het retourbewijs goed totdat de retourzending volledig is verwerkt en je de terugbetaling hebt ontvangen. Wanneer de retourzending is verwerkt, wordt het aankoopbedrag als volgt teruggestort: iDeal/Bancontact: Het bedrag staat binnen 5 werkdagen weer op je rekening. MasterCard/Visa: Het bedrag staat binnen 14 werkdagen weer op je creditcard overzicht. PayPal: Het bedrag staat binnen 30 dagen weer op je PayPal account. My Jewellery giftcard: Je ontvangt een e-mail over de afhandeling, houdt je mailbox dus goed in de gaten!